terima kasih dan maaf

terima kasih..
ibu, papa serta family yang memahami diri ini..
tanpa ibu dan papa mgkin kakak xkn sekuat hari ni..
terima kasih..
sbb tanpa jemu berada di sisi kakak..
walaupun ada ketika nya anak mu ini sentiasa membuat kalian gelisah..
terima kasih..
sbb smpai hari ni..kakak sedar..
kalian sahaja lah yang betol2 memahami diri ini..
bukan org laen..org laen belom mampu memahami diri ini sebagaimana kalian..
kakak juga sndiri masih belum kenal diri sendiri..
masih mencari-cari..


terima kasih..
buat kawan-kawan yang masih setia di sisi..
buat kawan-kawan yang masih mampu senyum, ketawa dan menangis bersama diri ini..
terima kasih..
buat sheema yang masih menjadi kawan, sahabat, rakan dan kakak sejak zaman kanak-kanak lg..
buat miza dan una..yang masih sudi jua jd sahabat yang paling akrab walaupn kadang-kadang ada batas wktu dan masa yang jadi penghalang..
buat zima yang sehingga kini masih mampu bertahan di sisi aku..masih lg jdi sahabat yang setia..
terima kasih buat kawan-kawan yang laen...
(terlalu byk nk sebutkan semua)
kerana masih mghargai aku sebagai salah seorg teman mu..

maaf..
mohon maaf ibu dan papa..tahu anakmu ini byk betul kerenahnya..
ampun ibu dan papa.. kakak cuba jd anak y solehah buat ibu dan papa..

maaf..
kawan-kawan..sbb diri ini tak sempurna..
aku ini penuh dengan kerenahku sendiri..
maaf..
andai pernah terguris dengan kata-kata..
dengan perbuatan yang aku x sengaja..
mgkin di luar sedarku..tak siapa sempurna..
begitu juga aku..

aku cuba..masih cuba utk jadi kawan yang baik..
cuba..juga masih cuba menyenangkan hati semua pihak..
cuba..utk tak menyusahkn mana-mana pihak..
tp aku juga masih insan biasa seperti kalian..
kadang-kadang ak masih berperang dengan perasaan ku sndiri..
namun jauh di sudut hati kecil ini..
tiada niat! sungguh tiada niat!

tiada apa yang mampu diluahkan lagi..
cme terima kasih dan maaf..


hati kecil: Ya Allah, Kau berikan lah ku kekuatan, ketabahan hati, kelapangan fikiran, lapangkan lah dadaku.. jauh kan la segala sengketa, prasangka, dan dusta nista..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments:

Post a Comment