my student life part 1

td time tgh lunch ngn aan tah macam mane bole terimbau kembali kenangan lama time nk ambil SPM years ago. tahun 2005. kenangan tu mungkin da hampir 4 tahun berlalu tp yeah memories worth. sekarang,  adik lelaki aku, taufiq and my cousin, amir plak yang sedang bertungkus lumus belajar dan mgkin sekarang tgh sibuk merapu merapik kt atas kertas jwpn tu. which i hope not merapu merapik mcm ape yang aku buat dlu.
i really2 hope diorg dapat tebus balik ape yang ak xdapat tunaikan satu ketika dlu.

aku masih ingat lagi, time tu bulan puasa dan cuti sekolah pun da bermula. satu hostel da kosong. kami budak2 form 5 sama-sama pakat utk stay di hostel ramai-ramai. bilangan kami pun tak ramai. sekolah aku cume ade 46 org calon SPM tahun tu. sekolah aku waktu tu masih baru. malah kami adalah antara pelajar pertama yang lahir dr sekolah ni. Seri Kuantan. tu la name sekolah aku or lebih dikenali sbg SK bg pelajar2 kami. so kami gelarkan student SK sbg Eskian. :D kitorg la org pertama yang invent gelaran-gelaran ni.kate first student kn. sayangnya tak lama, sebaek saja kami keluar dr SK.. kerajaan negeri tukar name sekolah kami kpd Sek Men Keb Sultanah Hajah Kalsom. fine. aku marah kot. sedap je tukar nama sekolah aku. nk glamerkan sultanah tu. dem! tp apa daya aku kn.haha.. poyo je lebih.

olrite. berbalik semula citer time nk amek SPM  aku. cerita pasal sekolah, mybe next entry (bile2 aku free) lol..kebetulan cikgu-cikgu aku time tu mmg nak buat cam kem la kt sekolah. kitorg akan review balik sume syllabus setiap mata pelajaran. cikgu-cikgu bagi latihan latih tubi (bkn ketuk ketampi ok?). bila ingt balik, time tu seronok. sbb bilangan kami yg kecil membolehkn cikgu letakkan kami dalam satu kelas khas. ade aircond. meja bkn meja sorg satu tu.tp meja kantin yg besar tu. so, kitorg bole stadi grup. wow so happening.time  ni masing2 cbe tuk bantu satu sama laen. kdg2 bole bergaduh sbb masing-masing ade pendapat dan cara berbeza. and here where the relationships between us grew stronger. :D

 

bile tinggal lg dalam due mggu cmtu nk exam..masing-masing da stressed. aku pn stress same. sbb hahah..nk raya nk plak. time tu raya aidilfitri.  da xde mood da nk raya time ni. mana tak nya lepas je raya nti dalam 4-5 hari pastu da mle da first paper.. dalam2 stressed tu aku rse smpat gk aku melaram 2-3 helai bju kurung.wakakaka..

nk dijadikan cerita kami berpakat balik ke hostel semula pd raya keempat. ade jgk yang da balik raya ketiga tu.wwuuu..da la nk balik raya tu ramai xjadi balik ke kampung. mcm aku, balik gk kampung. kalau x kang nenek aku majuk plak. xke susahh nti. so family aku balik kampung wan aku ptg before hari raya. pagi2 raya kedua aku da balik umah aku semula da. duduk-duduk rehat kt umah aku dalam semalam dua..ptg hari raya keempat, mak ak hantar balik. ilek la kan.umah aku ngn hostel jarak 15minit je. :P

kate balik hari raya, semangat hari raya tu ada lagi..but still cuak la kan..kitorg pn mcm buat ar satu jamuan raya..sbb masing2 ade bwk balik kuih raya kn.so kitorg pn wat la jamuan kecil-kecilan dlm bilik belajar tu. seronok la aku rse. sbb aku pn ingt2 lupa. time tu cuak kot. :D yang bestnya, kami sempat berjalan-jalan raya umah cikgu-cikgu aku yg duk kt kuarters guru tu. hahaha.selamba je datang ngn berbaju kurung g umah c.hazlina (ni warden aku.. garang woo), c.zulyati (ni kaunselor aku. kalau die cubit..saket woo) pastu g umah ustazah aku la ape la. so tuk beberapa hari kitorg dpt makanan malam free la. xmo g mkn kt DM (name glamer dewan makan). tgh2 malam pas study kitorg wat party gak, kitorg name kn "parti depan loker" sbb setiap malam kitorg akan pilih satu loker, then duk melepak makan kueh raya or megi (laen kali aku citer kesahh megi ek) dpn loker tu smbil borak2..

namunn kegembiraan kami xlama..satu hari time kitorg tgh studi kt bilik khas kitorg tu,  ckgu hazlina datang dgn muke serius..mak aih..teringat air muka die time tu pn aku da naek cuak..pastu die kate..

To be continued..

hati kecil: bkn ak xnak sambung.tp ak rse pjg sangat da plak.pastu ak ingt nk bg ikan aku kt fb tu makan dlu :P so until next time.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments:

Post a Comment